”Ekologiskt, javisst! Men leta efter KRAV-märkt råvara!”

Genom uppmaningen ”Ekologiskt, javisst! Men leta efter KRAV-märkt råvara!” på julskinkorna hoppas vi att konsumenterna tar till sig…

Nu flyttar vi!

Ny vy. Nytt kontor. Välkommen till Lumafabriken, Ljusslingan 30 A. /Crossover Creative

Unbakery

Identitet och varumärkesutveckling för Unbakery, ett veganskt bageri från uppstickarna Gott by Malin! Unbakery är ett lite ovanligt…

Svenska Kocklandslagets egna öl

Sverige är med Svenska Kocklandslaget ett av världens mest framgångsrika länder vid internationella matlagningstävlingar. Just nu laddar laget…

Puychéric

Möt våren med en redesignad Rosé. Crossover Creative uppdaterar storsäljaren Puychéric från Languedoc. Den nya designen finns på…

Hannas Cider — En frisk nyhet med tydligt smakfokus

Vi välkomnar den ljusare årstiden med en helt ny svensk cider i Red Plum från Hannas. Ett lekfullt,…

Ripa Julglögg – Förpackningsdesign

Ripa Julglögg Ekologisk Vinglögg Nytt för i år är Ripa Julglögg som flirtar med det förflutna genom en mjuk,…

Mathias Dahlgren – Champagne & tre viner

Vi har tillsammans med Mathias tagit fram ett formspråk till en helt ny serie viner under hans egna…

Svenska Designpriset 2015

Crossover Creative är nominerad till Svenska Designpriset 2015 i kategorin Identitet & design. Det är förstås både roligt och…

Mathias Dahlgren Rioja – Identitet & design

Äntligen kan vi gå ut och berätta om Mathias Dahlgrens satsning på ett eget vin. Vinet är en ekologisk…

Mathias Dahlgrens snaps – Förpackningsdesign

Crossover Creative i stolt samarbete med Mathias Dahlgren! Mathias Dahlgren har skapat en ekologisk snaps som lanseras på…

Arboga – Redesign

”Det kommer efter som Arboga Öl”. Dessa bevingade ord ska enligt sägnen ha yppats år 1365 av en…

IKEA – Sortiment- & konceptutveckling

Crossover Creative har under vintern arbetat med att utveckla sortiment och utbud på befintliga enheter samt utvecklat nya…

Ekologiskt burköl – Förpackningsdesign

Sigtuna Brygghus arbetar aktivt med miljöfrågor och strävar hela tiden efter att bli ännu bättre. Att lansera Sigtuna…

Saltå Kvarn – Kategoriarbete

Saltå Kvarn är ett företag med spännande produkter med starka och tydliga värden. Vi är glada över förtroendet…

CC i samarbete med Konditor Per Olsson

Per Olsson en av Sveriges skickligaste konditorer fick i uppdrag av oss att tolka en av Sigtuna Brygghus…

Smak av Gotland – En redesign

Smak av Gotland är ett regionalt köttkoncept som Crossover Creative var inblandade i redan 2012. Nyligen uppdaterades förpackningarna…

Identitet & design – Transatlantic Series #1

Under hösten 2014 kom det legendariska amerikanska bryggeriet Samuel Adams till Sverige för en historisk bryggning hos S:t Eriks Bryggeri. Resultatet…

Identitet & design – Sigtuna Brygghus

Nu lanserar Sigtuna Brygghus ett 4-pack som gör det möjligt att prova på ytterligheterna inom ölstilen. Crossover Creative…

Identitet & design – Sailor blanddryck

3 november lanseras julnyheterna Sailor Frost och Sailor Christmas i begränsad upplaga. Det är två blanddrycker på äppelvin…

Nytt samarbete – Dalsjöfors Kött AB

Crossover Creative är glada över att ha inlett ett samarbete med Dalsjöfors Kött. Ett företag med unika värden…

Idé & design styckningsschema – Svenskt Kött AB

Crossover Creative har för branschorganisationen Svenskt Kött återigen tagit fram tre nya styckningsscheman för djurslagen nöt, gris och…

Identitet & förpackningsdesign – Convite

Crossover Creative går utanför Europa den här gången. Stolt kan vi konstatera att vår förpackningsdesign är gångbar även…

Identitet & förpackningsdesign – Sigtuna Brygghus

På Sigtuna Brygghus utanför Stockholm pågår en satsning för att fyrdubbla bryggkapaciteten både på den svenska marknaden samt…

Förpackningsdesign – Carolines Kök

Carolines Kök är en leverantör av färdigmat till service och dagligvaruhandel. Som ett första steg i en Carolines…

Good Ol’ Sailor Vodka 2014

2010 var vi med och lanserades Good Ol’ Sailor Vodka som Sveriges första vodka i PET-flaska tillsammans med…

Shepherd Neame & Sigtuna Brygghus

Ny förpackningsdesign av Crossover Creative. Shepherd Neame/Sigtuna Brygghus-Barley Wine. Den 28 september 2013 var Stewart Main, Head Brewer…

Casper Swartz – Bryggd av Anders Wendler

Anders Wendler Bryggmästare på det nya Carnegiebryggeriet i Hammarby Sjöstad blev svensk mästare i -Hemmabryggning 2013. ”Casper Swartz” heter det…

Smak av Gotland – Nominerat av White Guide

Smak av Gotland är nominerat till ”Årets Smakutvecklare” av White Guide. En fin nominering till ett koncept som…

Falkenberg Seafood – Foodwalk

Crossover Creatives CC Foodlab tog med Falkenberg Seafood på en heldags Foodwalk i Stockholm. Kaffekoppning på ett av…

AG – Årets Köttkrog 2014

Grattis AG & Johan Jureskog till Årets Köttkrog för andra året i rad! Vi är också stolta som…

Rynkeby Foods – Alkoholfria drinkar

Vi på Crossover Creative har för Rynkeby Foods tagit fram recept och receptlösning för alkoholfria drinkar. Resultatet blev…

Arla Guldko – Finalisterna är utsedda

Som representant i juryn för Arlas Guldko och ”Bästa Matglädjebutik” kan vi nu på Crossover Creative meddela att årets…

Mezcal – Ett ädelt hantverk

Crossover Creative har fått det ärofyllda uppdraget att ta fram varumärke och design för en ny Mezcal. Produkten…

Välkommen Rica Hotels

Vi hälsar vår nya kund Rica Hotels välkommen. Crossover Creative ser fram emot att ta sig an hotellens…

La Ferme Landaise – En grafisk identitet

La Ferme Landaise är kända för förstklassiga produkter som levereras till några av Stockholms finaste restauranger. Crossover Creative…

Föreläsning – COOP

Crossover Creatives’ Eric Persson föreläste med Maria Forshufvud om aktuella trender och köttkvalitet för inköpsorganisationen på Coop. En…

Reportage – Pastry Design

Crossover Creatives’ Eric Persson smakar en femrätters dessertmeny hos Daniel Roos, Pastery Design. Reportage i tidningen Baka nr 4.…

Föreläsning – Mattrender 2013

Crossover Creatives Eric Persson föreläste för Sveriges bagare och konditorer om aktuella och kommande mattrender.

Föreläsning och FoodWalk

Crossover Creative föreläste för Hemköp på temat ”Den nya mathandeln” och ”Aktuella mattrender 2013”. Föreläsningen följdes av en…

Föreläsning – LRF Gotland

Gotland storsatsar på mat och upplevelser inför sommaren 2013 när regionen står som Mathuvudstad i Matlandet Sverige. Som…

Föreläsning — råvaror, trender och försäljning

Crossover Creatives Eric Persson följde med på ICAs turnérande matmässa med fyra stopp, Malmö-Göteborg-Stockholm och Umeå. ”Mycket uppskattad utbildning…

Rikstäckande kampanj för Svenskt Kött

Crossover Creative står bakom en rikstäckande kampanj i syfte att lyfta unika svenska charkuterier och smaker. Kampanjen vänder sig…

Produktutveckling

Crossover Creative i samarbete med fotograf Bianca Brandon-Cox för varumärket God Morgon. Receptur – nyttiga greensmoothies. Receptur – Frukosttillbehör.…

Trendföreläsning

Crossover Creatives Eric Persson föreläste för marknadsavdelningen på Findus i Bjuv om aktuella mattrender 2013.  

Svenskt Kött-märkning på restaurang

Branschorganisationen Svenskt Kött har tagit fram en unik kvalitetsmärkning för restaurang. Fredrik Anderssons West Coast i Göteborg var…

Arla Guldko

Crossover Creatives Eric Persson har fått det fina hedersuppdraget och blivit invald i juryn för Arlas prestigefyllda tävling Guldko…