Alexander Ruas, flerfaldig svensk mästare i Kaffe tillträdde i dagarna tjänsten som produkt- & smakutvecklare.

Reklam- & designbyrån Crossover Creative som arbetar exklusivt med mat och dryck, utvecklar en helt ny tjänst med utgångspunkt i smak och upplevelse.

”Statistik och rapporter är en naturlig del i allt utvecklingsarbete. Men vi ser ett annat behov växa fram hos våra kunder och vi behöver därför möta det genom att tillföra fler parametrar. Många byråer anlitar frilansande kockar som stöd vid utvecklingsarbetet, men de är sällan med i hela processen. Genom Alexanders gedigna erfarenhet redan från start, så integrerar vi viktiga frågor om mat och dryck i hela processen, säger Eric Persson på Crossover Creative”.

Alexander är sedan tidigare känd inom kaffevärlden. Han är tvåfaldig svensk mästare i Kaffe och har vunnit Nordic Barista Cup och varit kapten för det Svenska Baristalandslaget. Han har bl.a. gjort sensoriska projekt åt kunder som Arla och Oatly så är han van att ta in allt i från smaker, processer till presentationer.

”Det känns fantastiskt att få bli en del av ett så dynamiskt och ambitiöst team som Crossover Creative. Jag ser verkligen fram mot att i tidigt skede få möta kunden och kunna bidra med sensorisk och smakrelaterade frågeställningar i olika utvecklingsarbeten, säger Alexander Ruas på Crossover Creative”.

Alexander jobbar idag bl.a. på uppdrag av Oatly, Löfbergs, Björklunds Kafferosteri, 3TEMP, Slayer Espresso, TV4, Nescafé, Arla, Ninety Plus Coffee & Jascaffe Shanghai